LiFe

Bývávalo ...
Obsah

Jak šly dny v roce 2004:

Vánoce jsme strávili u krásné voňavé borovice doma. Na Štěpána v Malé Kyšici u Míly a Petra a spol. Předposlední den v roce jsme se rozjeli do Jeseníku, sníh nebyl, tak si holky přibalily brusle. V lázních na tenisových kurtech je přes zimu kluziště. A lyžovat (v dešti) se dalo - na Ramzové (kamera). Fotit taky. IMG_7631.JPG (110550 bytes)
Hela, Iva, Eliška
14. prosince Iva byla se školou ve skanzenu Přerov nad Labem.
A vypukly nám Iviny "vánoční besídky": 9. 12. klavír na obecním úřadě, 11.12. Hela odtáhla gymnastické vánoční minizávody v základní škole. 20. 12. vánoční zpívání ve škole a 22. sérii uzavřela besídka v DDM Suchdol, kde Iva píská na altovou flétnu. IMG_7528.JPG (83533 bytes)
Rozcvičení před závodem
A je tu prosinec, další víkend s menší tlačenicí u nás v bytě :-). Z Liptála tu byla Daška s Pavlínou na "kulturní víkend v Praze" (také muzikál Tři mušketýři), oslava dědových 84. narozenin v Jasu (14 lidí :-). Doma nám začíná vonět cukroví, okna se zaplňují obrázky na sklo, které vytrvale tvoří holky.
1. adventní neděli jsme využili laskavého pozvání Jirky a poobědvali v renovovaném bytě v Ďáblicích. Odpoledne v městské knihovně oslavil 30 let trvání sboru Sedmihlásek. Škoda, že duše sboru, paní Homérová, nesvěřila oceňování "zasloužilých" někomu, kdo sleduje lépe čas. Omlouvá ji to, jak dobře Sedmihlásek zpívá. 04117193.JPG (111321 bytes)
Zpěvohra Budulínek (Svěrák, Uhlíř) v provedení Kukaček
2 prosince si byl Macron zajezdit na autošestidráze v DDM Pod Juliskou. Doporučujeme - dost často tam mívají den otevřených dveří. 04127231.JPG (116732 bytes)
Za dvě kila jsem koupil doménu fettr.net a vystrčil ji na bezplatný server www.pipni.cz.
O víkendu od 20. listopadu jsme ve společnosti smečky Pája Máťa Jiřík Julča" a za sněhových přeháněk opravili kus ukradeného plotu na poli, pouštěli draky, pekli buřty. Večer jsme se seznámili s hrou Carcassonne.
Nabrousil jsi nože, Tondo! se jmenoval sobotní koncert Pražské komorní filharmonie pro děti v Rudolfinu. Vzdělanci tuší, že nože brousil Antonín Dvořák. Cyklus PKF pro rodiče s dětmi vřele doporučujeme. Další koncerty, připravované Iljou Šmídem, budou 26. února 2005. Dětské koncerty v Rudolfinu
6. listopadu přifrčeli "smetáci" z Mělníka mudrovat s Helou nad překopáním koupelny a kuchyně. Strejda Jirka odletěl přímým spojem do hrabství Kent na kurz angličtiny.
Z výpisu hledání vím, že na tento web občas zabloudí hledači katastru nemovitostí. Pro takové uvádím odkaz na Český uřad zeměměřičský a katastrální. Hodně štěstí.
Poslední říjnový víkend vedle konce letního času byl zvláštní tím, že jsme s Ivou hospodařili sami bez Hely. Ve skutečnosti to bylo tak, že Iva spoustu hodin strávila hřebelcováním a do kola voděním poníků na kolotoči na Suchdole. I tak jsme stihli koupit nahrávku s klavíristou Glenem Gouldem, navštívit výstavu (František) Skála v Rudolfinu (vhodné i pro děti) a výstavu k 400. výročí Františkánů v Praze u P. Marie Sněžné, kde jsme byli i na mši.
Skála v molitanu
Na středeční odpoledne k nám Hela svolala gymnastické trenérky, aby připravily školní závody. Ve čtvrtek navečer jsme oprášili diáky z pod Mt. Blancu pro Sylvu a Kačku z Brna, na noc se přidal kmotr Petr (taky z Brna :-). A v pátek večer Hela vláčkem odjela k Jarce do Olomouce.
Struny podzimu se letos konaly v poněkud očesané podobě, 26. jsme byli v kostele sv. Anny na Uri Caine Ensemble. Velmi výživná směs od klasického Bacha přes gospel, dixiland až po free jazz a klezmer. (Při hledání předchozího odkazu jsem narazil na stránky skupiny Klec Martina Šmída, můžete tam ochutnat i jejich muziku).
Po koncertě jsme ještě poklábosili s MM, který u nás přespal cestou do práce na Křivoklát. V Zeleném domě pohoda.
04106914.jpg (82479 bytes)
Uri Caine Ensemble u sv. Anny
Babička s dědou se chystají na skok do Pompejí a Neapole, tak jsme si půjčili dokument BBC o zániku Pompejí.
Ve čtvrtek k nám přijeli kompletní Rišáci z Červeného Kostelce, aby zvizitýrovali Prahu. Zmákli ZOO i s Fatou Morganou, orloj, metro, letadla nad Juliánou i na letišti (poučení: nejlepší výhled je z horního patra krytého parkoviště C). V sobotu odpoledne jsme v rámci oslav 100 let města Bubenče pluli lodí Tajemství z Papírenské do Roztok a zpět. Večer k nám ještě dorazila zvěrolékařka Táňa, a bylo nás doma 8. Nezbyla ani jedna volná postel :-).
V neděli dopoledne Eva, Ríša, Pavlínka, Míša a Iva vymetli Petřín, Táňa odjela na školení a zbylí dva šli na mši do Strahovské baziliky.
04106789.jpg (106071 bytes)
Loď Tajemství a remorkér Topas. Kanál Papírenská.
Ve středu 20. října v jídelně školy na Červeném Vrchu zpíval Sedmihlásek - úvodní představení pro rodiče na začátku školního roku. Dětský sbor má tři oddělení - nejmenší Cvrčky, pak Kukačky (tam je Iva) a hlavní sbor. Sedmihlásek koncertem 28.11.2004, 16:30 hod. ve velkém sále Městské knihovny oslaví své třicátiny. IMG_6728.JPG (106361 bytes)
Kukačky. Iva v prostřední řadě třetí zleva.
Rozvrh Iva (IV.A)
  1 2 3 4 5 6 7 8 9
  8.00       11.55 12:50   14.40
Po ĆJ AJ M Přv Hv     7-hlásek
(14:45 - 16:10)

Út ČJ M Vl Čj/Čt   Vv Vv Klavír (14:45 - 15:30)
St ČJ M AJ Čj/Čt TV   Flétna
  Chovatelák
(15:00 - 16:30)

Tak jak to bylo 9. října v Kutné Hoře (vypráví Iva):
Musela jsem v 6.50 být před DDM Suchdol. Pak jsme jeli na hlavní nádraží a tam potom přijela parní mašina, která se jmenovala Papoušek. Měla asi 10 minut zpoždění. Pak jsme nastoupili a měli jsme vůz hned za jídelním vozem. Dojeli jsme do Kutné Hory na nádraží. Za nádražím čekaly 3 autobusy. My jsme nastoupili do prvního, který jel před DDM Kutná Hora. A naše putování začalo. Nejdřív jsme odvedli Radku k jejímu stanovišti. A pak jsme s ředitelem vyrazili do chrámu Sv. Barbory. Pak jsme šli do Vlašského Dvora. Tam nás navštívil král Václav II. Od něj jsme dostali pamětní list s pečetí a také se tam razily groše. Z Vlašského Dvora jsme šli na autobus, kde jsme čekali asi čtvrt hodiny. A pak konečně přijel narvanej autobus. Jen tak tak jsme se tam vešli. Uběhl čas, a byli jsme v Kostnici. Když jsme přišli do Kostnice, tak se nám udělalo blbě z kostí. Byly tam: 4 pyramidy, jeden vohromnej lustr a asi osum vitrínek plných kostí, lebek a zubů. Dohromady tam bylo 4 tisíce kostí! Pak jsme zase čekali na autobus a brzy jsme přijeli k DDM. V DDM nás čekalo plno zábavy: střílet do divočáka, chytat ryby, skákat na nafukovacím hradě, dělat hlavolamy a píšťalky z víček od zavařenin. Když jsme odcházeli, šli jsme přes chrám Sv. Barbory, Vlašský Dvůr na vlak. Ve vlaku jsme měli plno srandy, protože ty, co seděli za náma, nám hodili papírek a my jsme jim ho hodili nazpátek. A takhle to probíhalo celou cestu. Taky nám došlo uhlí a musela nás táhnout elektrická mašina. A tak cesta rychle uběhla a byli jsme doma.

Sv. Barbora

Lokomotiva: 477.043
Papoušek

Honza vedle zodpovědné konzumace alkoholických nápojů doporučuje návštěvu svých rodných Dětenic. A není sám, pozvánka na výlet Dětenice: táhnete se jako smrad, holoto líná se objevila i na iDnes.
Zámek Dětenice
David DVD konečně zveřejnil alespoň část svého ekvádorského deníku. A nabízí ke stažení i jeho plný text. A nezapomeňte se podívat na dásně.   Chimborazo, 6 310 m.n.m.
... a další obrázky z Ekvádoru
Na sv. Václava jsme v milém doprovodu Zuzky, Terezky, Barborky a Honzy podnikli druhý výpad ke Skryjským jezírkům. Místo mloka jsme tentokrát potkali čolka horského. Vnikli jsme i do Barrandova muzea ve Skryjích, takže už víme, že roztlučené skály cestou k jezírkům jsou dílem trilobitohledačů. A skalky u Zbirožského potoka jsou kluzké, jak by mohla povídat ta paní, co uklouzla ... tůně jsou opravdu hluboké a nitka nezůstala suchá. Honza jí zajisté zachránil život .. poctivou dávkou z třináctého pramene. Skryjská jezírka - hlavní odkaz
Na Křivoklátsku je opravdu hezky ...
Všechlapy a hrad Český Šternberk přivítaly výjezdní zasedání bejby zátoky. Zpráva od Hely a VELKÝ dík Zdence:
Víkend jsme strávili s bývalými kapitány Sluneční zátoky a s jejich rodinami. Dokonce přijeli kapitáni jako Pavel, Míša a Kája, které jsme neviděli nejmíň deset let. Zdenka setkání pojala ve znamení bývalého kapitána Mya Thana. Připravila dětem bojovku, která vedla přes hrad Český Šternberk, kde dokonce zapojila i průvodkyni, a bojovka byla zakončena v lese, kde na děti čekaly sazeničky boroviček Myathanek. Každá měla pečeť s velkým M. Pro nás dospělé večer byla připravena grilovaná i uzená kuřata a dobré točené víno. Po všech stránkách to byl vydařený víkend. Bude snad opakování u některého z kapitánů. ?
Hrad Cesky Sternberk - na obrazu ... (priblizne 1600)
Český Šternberk
Narazil jsem na další informace o "Suchdolském" mostu a leták o severozápadním obchvatu Prahy.
Víkend 18. září se nám "návštěvově" trochu vymknul. V pátek v poledne odjela Daška, na obědě jsme byli s Honzou od becherů.
V sobotu u nás poobědvali červeno-kostelečtí Eva a Ríša a my je pak protáhli pražskými zahradami, začali jsme v té Královské, a skončili v Kinského zahradě (t.č. v rekonstrukci). Rozloučili jsme se s nimi u Vinohradského divadla, Eva s Ríšou šli odpočívat do činohry, my jeli přikrýt na pole seno a pak balit na zítřejší výlet a spát.

Ráno před deštěm svézt seno do stodoly a honem za Honzou a Danou do Kocelovic (u Blatné). Kdybych měl klobouk, smeknu tisíckrát před tím, co už Honza dokázal vybudovat. Iva ale ocenila zejména dvouhodinovou projížďku na kobylce Joy.

Povedený víkend ukončilo pár set fotek ze svatební cesty Renči a Pepy po Česko - Slovensku. Hned bychom jeli s nimi! :-)

04096361.JPG (60539 bytes)
Honza, Iva, Joy
MM, který se služebně potlouká v Křivoklátských lesích, nás navštívil a navnadil k návštěvě Skryjských jezírek a zříceniny hradu Týřov. Takže když k nám pak na "dofču" přijela z Liptála Daška, přibalili jsme Máťu a vyrazili na jihozápad. MM nekecal, je tam nádherně, na cestičkách se jako důkaz čistoty potloukají mloci skvrnití, turistů málo, na Berounce labutě a sem tam vodák. Určitě tam zase vyrazíme. hmotová rekonstrukce pro pol. 13. stol. (podle T. Durdíka)
Týřov ve 13. stol.
Základní škola na Suchdole kvůli rekonstrukci začíná s výukou až 6. září, a tak si prázdniny natahujeme ještě výpadem do Jeseníku. Parádní babí léto nás vytáhlo na kopce. Nejdříve rozcvička na Zlatý Chlum, a pak na celý den z Červenohorského sedla přes Šerák do Jeseníku. Borůvky jedna báseň, do objektivu se vešel endemitický zvonek vousatý, zkrátka paráda. Akorát Hela si namohla nožičky. Ne tak babka s hůlkou a z Prahy, se kterou jsme obědvali v chatě Jiřího na Šeráku. Ta totiž dvakrát do týdne vyráží na výlet, cíl výletu vybírá podle předpovědí počasí večer před odjezdem. A protože na Šumavě mělo pršet, sedla ve 4 ráno do rychlíku na Jeseník, lanovkou se vyvezla na oběd na Šeráku a ve čtyři odpoledne už ji zase veze vláček domů do Prahy. Docela zajímavý recept na důchod, nemyslíte?
V jesenické vodní tvrzi nás nalákala výstava Slezské hrady, ve sklepě tvrze další smírčí kámen, tentokrát na památku jesenického kata, zastřeleného Švédy (jak o tom píše Vl. Preclík v knize Kameny pokání).

... chystáme se obrážet jesenické prameny: je jich opravdu hodně (klíčová slova "pramen" "Jeseník" vydají 81 kousků)
Cestou do Prahy jsme ještě vymetli hrad Kost, kde se čirou náhodou zrovna konal slet čarodějnic. Vyplázli jsme dvě kilča za dospěláka :-( a mohli si v prostorách hradu nechat vyložit budoucnost z ruky, karet či koule. Nebo koupit okultní literaturu či biopotraviny. Na nádvoří byla udírna, v kostele břišní tanečnice 8-O, před hradem sokolníci a francouzští císařští vojáci. Nesmím zapomenout na mučírnu a renesanční hudbičku.
Zklidnili jsme se na nedalekém zámečku Humprecht. Kmotra nám v akustickém sále přednesla kousek Šrámkova Měsíce nad řekou, na hřbitově jsme našli básníkův hrob a pak tradá do Prahy.
04085857.JPG (48186 bytes)
Kaple na hradu Kosti
A konečně mám dovolenou, poslední týden prázdnin na Pecce u Wolfových, tentokrát s kmotrou (Ivčinou) a její vnučkou Kristýnkou. Na koupání počasí nebylo, ale na courání po lesích ano. Zopakovali jsme si novopackou Klenotnici, hrad Pecka, Kuks, autem ZOO ve Dvoře Králové a taky Prachovské skály. Nesmím zapomenout na procházku nad Borovnici k hustě zarostlému vršku, kde býval větrný mlýn. A nově jsme zavítali na Braunův Betlém, na mši jsme poodjeli do Borovnice, našli jsme dva smírčí kříže,  na kolech výlet na vrch Zvičina, prodejní výstavu historických auťáků v Nové Pace.
O naší spokojenosti svědčí fakt, že jsme si v myslivně zamluvili týden v létě 2005.
04085597.JPG (86312 bytes)
Iva s Kristýnou pod hladinou tropické řeky
Pár dní na to holky na týden odfrčely do Liptála, průběh klasický domácký valašský, navíc ZOO Lešná
8. srpna odjel 3. běh Sluneční zátoky, u nás se pak na kafíčku a kus řeči sešel houf ex-kapitáno-rodičů. A odpoledne přivezl autobus z tábora Ivču, pěkně počmáranou, jak se na tábor sluší. A přijel i Vojta, Jirka si pro něj přijel s Vítkem, tentokrát bez Kajky i Bertičky. 04085153.JPG (106019 bytes)
Nejpočmáranější je naše dcera
Pár dní na začátku srpna u nás pobyla Jarka s Kristýnou a Bertíkem. S Helou vymetly Petřín, Tróju, Hrad, Betlémskou kapli, Voskové figuríny, Týn, ... tohle všechno v Olomouci nemají :-).
Přidal jsem stránku s foto-poznámkami - o výběru digitálního foťáku.
Iva si moc po Itálii neodpočinula, 20. odjela na II. běh Sluneční zátoky.
Od 9. do 18. července byly holky na "gymnastickém soustředění" v městečku San Menaio na poloostrově Gargano v Itálii. Dětem se líbilo, pro ostřílené kapitány SZ by byl "program" pobytu noční můrou. Stručně: koupání, opalování, diskotéka. Každý den. Zřídka výlet.
Národní park "Umbra forest"
První týden prázdnin jsme strávili u babičky v Jeseníku. Na programu trochu práce (sekání trávy a živého plotu) a výlety. Radim pajdající začal chodit do práce. Iva spala jednu noc ve Vlčicích pod stanem; a když už jsme v Rychlebských horách, zaskočili jsme zkontrolovat Lídu a Vítka do Nýznerova. Tradiční procházka kolem Bílé Opavy na Praděd - poprvé jsme vyjeli výtahem věže vysílače na vyhlídkovou terasu. Na kolech jsme byli na Bobrovníku - tamní hospoda, co byla na spadnutí, žije. A taky na kole do jeskyní Na Pomezí (krásně jsme zmokli). Pěšky na panáka na Křižák, v ohradě, kdy byli pštrosi, jsou kozičky :-). Holky si vymrčely i návštěvu koupaliště - poprvé jsem byl svědkem toho, že Hela nevlezla do vody dál než po kolena :-). Začátek léta opravdu nebyl žhnoucí. 04074834.jpg (49803 bytes)
Květák a dvě tresky ve spižírně
Bejby zátoka, aneb oživování Sluneční zátoky o víkendu před prázdninami. Vedle práce také čas na focení (pár panoramat na web SZ) a krátké výlety na kolech do okolí: na Říčkách (soutok Lomnice a Skalice) po povodních obnovili lávku, kosatce, lilie i náprstníky kvetou na svých místech, párek labutí na Společnici nechybí. 04064319.jpg (35283 bytes)
Lilie zlatohlavá
20.6. Fata Morgana je čerstvě otevřený skleník a bez velkého lámání jsme se nechali nalákat na poletující motýly. Příště tam půjdeme tak 2 hodiny před zavírací dobou - bude tam míň lidí. Sklenik letecky
Fata morgana z letadla i odjinud
Víkend v půli června: kola na střechu a hurá do Lipůvky za Janou, Luboškem, Štěpánem, o psu Robovi nemluvě. Přidali se k nám Míla, Petr a Máťa (o králíku Punťovi nemluvě). Naše cyklotoulky Moravským krasem obsáhly mimo jiné tato místa: Rozhledna Veselice - Podvrší, výletní restaurace u Jiřího na Obůrce, Sloupsko - šošůvské jeskyně, Suchým žlebem kolem Punkevních jeskyní do Blanska, prchali tam nějací maratónci, v začínajícím dešti míjení kostela sv. Kateřiny v Šebrově. V neděli pak pivo v zahrádce "Sladovna" pivovaru v Černé Hoře, klobásy v Žernovníku, údolím potoka Lubě zpět do Lipůvky (tady je podobná trasa). Víkend se ztratil jako voda v ponorné řece, zůstane pěkné vzpomínání a pár fotek. Díky do Lipůvky. 04063846.jpg (85830 bytes)
... bez Roba a Punti
5. června ráno zapršelo, ale stejně jsem pokosil skoro celé pole, díky úžasnému kosišti pana Šímy bez puchýřů na rukou. Ve středu pak už bylo seno ve stodole u babičky. Na zahrádce Hele vypukla jahodová sezóna.
Na nedělní mši jsme pro změnu jeli do Břevnova
IMG_3793.jpg (110850 bytes)
Kosiště pana Šímy
Poslední pátek v červnu se konal Helou (společně s Honzou Š.) připravovaný sraz gymplu Nad štolou  po 25 letech. Přišla i třídní profesorka a fyzikář! Nefotil nikdo :-(.
Konečně k nám přijeli Dáša a Jožin z Liptála. Kromě pražských a suchdolských pamětihodností (třeba našeho pole :-) vyrazili s Helou za strýcem a tetou do Trhanova u Domažlic.
V Průhonickém parku kvetou rododendrony a azalky - tak jsme tam 16. května také byli, stejně jako spousty dalších lidí, mimo jiné zájezd důchodců, které jejich průvodce oslovoval "mládeži...!" :-). Našel jsem pěkné stránky o průhonickém parku a zámku. Zajímají-li vás kytičky, podívejte se do encyklopedie zahradních rostlin IMG_3666.jpg (67796 bytes)
Pomněnky
Náš bratr švagr Jirka 8. května oslavil půlstoletí svého bytí s rodinami přátel na chatičce u Berouna. Byli jsme tam také i s koly, a tak jsme v 16 hlavém pelotonu absolvovali projížďku na trase: Chatová osada "Na Malé Vráži", sjezd lesními cestami Čertovou roklí do Chrustenice, po silnici do Nenačovic a Chrbiny, po červené na Rejnov. V hospodě "u staré cihelny či co to bylo" jsme počkali na Evu s Láďou (přijeli na kolech ze Zličína, je to kousek, asi 19 km). Pak proti proudu potoka Loděnice (zvaného též Kačák) přes Markův mlýn, Červený mlýn na oběd v Dědkově mlýně (jídlo dobré). Pak na Kyšický mlýn, po modré na silnici do Chyňavy, na Železnou, Lhotku u Berouna a zpět na Jirkovu chatičku. Celkem skoro 30 km. Navzdory meteorologům nepršelo. Pak jsme si dali Jirkův guláš, maso na kameni pečené a další dobroty od Moniky. Hela přidala dortík. V noci jsme chvátali domů pokračovat na úpravách bytu. IMG_3584.jpg (112871 bytes)
Jirka s dětmi
Dříve zmíněné malování v závěrečném součtu obnáší tyto položky: přestavba a nátěry vestavěných skříní, vymalování předsíně, záchodu, koupelny, ložnice a obýváku, nákup a položení koberců v ložnici, u Ivy a v obýváku. Vesměs to odedřela Hela, skončili jsme v pátek v jednu ráno, v den návratu Ivy z ŠVP. V obýváku nakonec je místo modrého koberce Picasso cihlový koberec Calypso, k vidění na http://www.breno.cz/, ale koupený u http://www.kobercekk.cz
šlapeme si ...
po koberci Calypso
Iva nám odjela na školu v přírodě do penzionu Hofmann Dolní Dvůr. Vyráběli jsme s Helou pro děti diplomy a pamětní list.
Doma vypuklo předělávání vestavěných skříní a malování.
upomin02.jpg (74576 bytes)
Pseudo-sportovní povyk kolem hokejového mistrovství světa ukončili houževnatí Američané. Našich hokejistů mi bylo líto, třeštících fanoušků mi líto není.
Vstup do Evropské unie 1. května rozhodně nezastínil 5. ročník "naší" cykloakce na tradiční trase:  * Starým Suchdolem do Tichého údolí, rychlá ztráta nadmořské výšky,  > u muzea v Roztokách pod železnici a podél řeky k přívozu > * Roztoky - přívoz jezdí každou půlhodinu  > * Husinec, Řež - tady musíme do kopce > * Větrušice - jsme na terase nad Vltavou > * "Na dole" - to už máme za sebou sešup k Vltavě, tady je přívoz a můžeme se > vrátit přes Libčice ku Praze. My ale pojedeme podél Vltavy dále. > * Chvatěruby, pořád rekreační cesta podél řeky. > * Kralupy - most přes Vltavu. V Kralupech se najíme v pizzerii nebo někde jinde.  > Ujeli jsme něco přes 20 km. > * Otvovice - po silničce > * Zákolany - v případě přebytku sil výšlap na Budeč > * Okoř - přijedeme polní cestou kolem potoka, u brodu zkontrolujeme pomlázku > (hrad vynecháme, zmrzlinu si dát můžeme) > * Malé Číčovice - posezení a svačinka u kostela > * Lichoceves > * Tuchoměrice > * Les Juliána - moc pěkný stoupáček lesní cestou > * Horoměřice > * Suchdol - ujeli jsme asi 50 km, zasloužíme si jahody.
Tento itinerář jsme dodrželi, bylo nás 11 a jahody vyšly na každého. Díky všem zúčastěným a za rok či dříve nashledanou! (A vyjedeme o hodinu později, abychom v Kralupech nebyli dříve, než v pizzerii ráčí otevřít. ;-).
Naše pomlázka pod Okoří obrazila!
DoEvropy.jpg (103222 bytes)
cyklotrasa 2004

04053358.jpg (87360 bytes)
U sv. Juliány

Poslední dubnový víkend jsme s vědomím nepříliš vábné předpovědi počasí vyrazili s koly na na střeše na Šumavu, což je samota při silnici č. 105 mezi Milevskem a Petrovicemi. Tam lze nalézt veterinární ordinaci, jejíž čekárna leží v jihočeském kraji, ale ordinace samotná už je v kraji středočeském. Tu ordinaci zvířatům závidím, je krásná, čisťounká a útulná. A doktory zvířatům z okolí závidím taky - Táňa a Zdeněk ŽIJÍ téměř přesně to, o čem se ostatním jen zdá po četbě "zvěrolékařských" knížek Jamese Harriota (kousek viz http://www.pejsek.cz/literatura/knihy-r.php3) . Vzorek víkendových akcí:

- prášek na uklidnění pejska před stříháním
- očkování králíků,
- telení "císařským řezem"
Při té příležitosti jsme se dozvěděli, že u plemene belgické modrobílé se na některých belgických farmách takto rodí 100% telat
- utracení zraněné jalovice
- kontrola retrieverů na OVVR
Pokud to náhodou nevíte, tak to jsou zkoušky na ověření vloh. Zvěrolékař v počasí "kdy by ani psa ven nevyhnal", několik hodin v polích a lese postupně mrzne. Psům je hej, s radostí šli i aportovat z rybníka.
Ověření vloh retrieverů
Na úvod se zkouší povaha. Po absolvování tohoto vstupního zhodnocení nadchází samotná zkouška. Ta obsahuje tyto disciplíny: nos, vrozená chuť k práci, chování po výstřelu, ochota k práci ve vodě, aport z vody, aport v terénu, kontakt s vůdcem, vodění psa na vodítku, vodění psa volně.
Pokud vám popis zkoušek připadá nedostatečný, podívejte se ještě na http://retriver.cz/sekce/zkousky.htm

V sobotu odpoledne jsme vyrazili na parádní cyklovýlet na trase Šumava, Petrovice, Krchov, Kuníček (rozhledna, otevřená bohužel až od května), odtud podél křížové cesty do Kuní, Radešín, Mokřice, přes Jalovčí na Onen Svět (vyhlídková věž a rekonstruovaná hospoda), Lašovice, Předbořice, Vladyčín (svérázná hospůdka "U nás"), Dobrá Voda, Hrazany.

V neděli do krásně upravených Petrovic na mši, procházka ke studánce, pomlázkovému hřbitůvku...

04043125.jpg (69149 bytes)
Veterinární ordinaci u Šímů zdobí terárium.

04043242.jpg (64524 bytes)
Ověření vloh retrieverů

Je zvláštní, jak často člověk v médiích slyší hořekování nad bezohledností "ostatních" řidičů. Novinářům se dosud nepodařilo najít nikoho, kdo by řekl "já jsem za volantem mistr světa". Ani ministry Svobodu či Palase.
18. dubna jsme s koly odjeli do Nehvizd k Radce, Michalovi, Tomovi a Matějovi. Michal se pochlubil několika obrázky pořízenými dírkovou komorou, jeden z nich jsem stáhl z http://www.pinholeday.org/gallery/2004/index.php?id=451. A potom už jsme vyrazili na kolech na projížďku přes Čelákovice, nad jezem jsme přešli Labe ke Svatému Václavovi a pak lesy u Káraného zpátky. Chcete-li vidět více, podívejte se na http://www.stezka.cz/lokality/nymburk/ns-lysa_foto.htm 0451.jpg (40041 bytes)
Michalova fotka pořízená dírkovou komorou

Velikonoce jsme strávili obvyklým způsobem: v sobotu výprava na vrbové proutky k Únětickému potoku, v neděli večer pletení pomlázky, v pondělí seřezat holky (včetně Julie) a pozdě odpoledne zasazení pomlázky u potoka pod Okoří.
Začátkem dubna jsme na prodloužený víkend odskočili do Liptála, potěšit se známými. A z Liptála ještě další odskok - na Santov za Hankou s rodinou. Samota ještě odříznutější, než Spálíky. A stejně krásná! A ještě drsnější. 04042845.jpg (80039 bytes)
Mirkovi koně na Santově
Víkend od 19. března jsme si konečně užili s velkopoříčskou návštěvou, plánovanou od ledna. A tak jsme byli na výstavě Voda a život v Národním muzeu (posíleni o Ivanku, Jirku, Elišku a Štěpánku z Modřan), na výstavě Adolf Born dospělým i dětem  v galerii Atrium na Karlově náměstí.
I na pole jsme zašli, od poslední návštěvy se tam nestalo nic zlého, což jest zpráva pozitivní. Večer jsme relaxovali s Janem Werichem u filmu Fimfárum, abychom se ještě v první jarní den zmocnili zmoklé popožárové Řepory. Moc hezky jsme se zkulturnili :-).Těšíme se na další návštěvu!
0403_repora.jpg (100244 bytes)
Martin, Jitka a Hela útočí na chůdách
Jarní prázdniny měla Praha 6 od 8. března, což z pohledu sněhového prognostika je dosti problematický termín, ale tentokrát se zima pochlapila. V Jeseníku stačilo vyjít za humna a jezdit a jezdit. A taky jsme byli v Katovně na YesBlues = Bluesový večírek jesenických muzikantů. Účinkují: Milan Flender (bicí), Milan Jankes (harmonika), Michal Blaško (baskytara), Jiří Dvořák (kytara), Filip Svoboda (kytara, saxofon). Na běžkách jsme s Jirkou Kajkou Vojtou (o psu nemluvě) seběhli z Rejvízu zpátky do města. Došlo i na bruslení v Lázních, tam s Verunkou. A nelze opomenout oživování modemu a projektu "Nýznerov" na Smrčníku. Iva se Zdenkou střídavě válcovaly sjezdovku a hrály dámu. 0403_yesblues.jpg (65247 bytes)
Yesblues
Poslední víkend v únoru jsme strávili v Horním Polubném v chatičce s Jitkou, Honzou, Kačkou a Kubou. Sněhu bylo více než dost, šlepr dokonalý, pobyt jakbysmet. Děkujeme moc za pozvání! 0402_polubny_2.jpg (79626 bytes)
Dolní stanice šlepru
V neděli 22. února se v tělocvičně Sokol Dejvice konaly gymnastické přebory školních družstev Prahy 6. Hela pomáhá s tréningem školaček suchdolské školy, tak si tam jely s Ivou zasoutěžit. A protože v každé kategorii soutěžily nejvýše tři školy, dostaly se toho dne "na bednu" všechny gymnastky. 0402_gymnastky.jpg (65568 bytes)
Přestávka?
V pondělí 9. února k nám aspoň na jednu noc zavítal můj kmotr Petr, kterého se chystáme už několik let navštívit v jeho novobystřickém působišti. Nostalgické vzpomínky několika generací matfyzáků se váží ke sportovním soustředěním na Albeři a návštěvě Kláštera, který též spadá do Petrovy péče. Petr byl u Manoušků kvůli zvonu. -- Klášter --
Jizerka podruhé (poprvé viz o 3 odstavce dříve). 6.-8. února opět s běžkami, počasí předvedlo jarní bublavé potůčky se sněhem tak akorát na klistr, ale také sněhovou vánici s krupkovou masáží. Promazali jsme. Ale to v neděli všichni, které jsme v chumelenici potkali. Strejda Jirka nás konečně seznámil s Monikou, sestava jinak podobná té minulé včetně scrabble. Zavítali jsme také k Jitce s Honzou na chatičku v Polubném, skláníme poklonu "domácí" sjezdovce s vlekem, brankami z pomlázek a nočním osvětlením, na které suverénně drandí Kačka s Kubou. Iva odmítala sjezdovku opustit.
Dalšími významnými událostmi byla otevřená rakev na Jirkově autě cestou domů. Hela ovšem trumfovala "přímým průjezdem zatáčky", zakončeným v závěji poněkud mimo silnici. Naštěstí lopata a rodina posílená o 10 náhodných kolemjdoucích dostala slona zpátky (nejdřív zadní nohy, pak přední) na namydlenou silničku. Nefotil nikdo :-(, za hodinku jsme pokračovali v klouzání domů. V Praze prý byla první letošní bouřka.
0402_polubny.jpg (62363 bytes)
Iva, Kačka, Jitka
šlepr jak hodinky
29. ledna donesla Iva prima vysvědčení (3 dvojky), za vysvědčení jsme si každý koupili knižku.
Konečně jsme o víkendu doma, využili jsme to k návštěvě Prahy (!). Výstava v Rudolfinu Česká fotografie 1840 - 1950 byla hutná a náročná. 110 let jsme prošli za 2 hodiny. Cestu z výstavy Hela ohnula do ulice Melantrichovy, kde konečně ukořistila figurky Máselnice /ženská s máselnicí a pejskem/ do našeho betléma.
Autoportrét (detail)
Příběh moderního média
Přituhuje, mrazy spadly 20 stupňů pod nulu,  další víkend jedeme do Jeseníku za babičkou. Radimova zlomená noha pořád vzdoruje lékařům, Vítek plánuje výstavbu Nýznerova, Jirka rozšířil byt o další mezipatro, zatímco Kajka naučila Bertičku nové psí kousky.
Holky lyžovaly hned za městem, Hela si ovšem musela koupit sjezdovky (2. lyže v životě, které prý má do důchodu), jsou ty kárvingy, prej se to líp točí. Točily se v prašanu pod modrou oblohou, šlepr skoro soukromý, Alpy hadr.
0401_jesenik.jpg (88473 bytes)
Sjezdovka "fučík"
a taky Šerák
V pátek 16.1. jsme využili laskavé nabídky Míly a Petra, a odfrčeli jsme s běžkami na chatu Vinohradského divadla na Jizerce. A udělali jsme dobře. Iva tam měla 1 tetu, 2 strýce, 1 sestřenici s přítelem a navíc 2 bratrance. Postavili sněhový bunkr, jezdili na lopatě ze střechy, mořili se na běžkách, večer se dorazili scrabblem. Sněhu přes metr. Víkend jak lusk. 0401_jizerka.jpg (76217 bytes)
Chata Vinohradského divadla
V první půlce ledna byl sníh i v Praze, takže se dalo běžkovat i sáňkovat na polích k Horoměřicům. Obleva pak zase sníh učinila sněhulákotvorným a silnice trochu sjízdnými pro kolo. I postavili jsme po nedělním dešti sněhulačku Lucku. lucka_snehulak.jpg (31750 bytes)
10. ledna si Hela domů pozvala trenérky gymnastiky (bývalé, současné i budoucí), a pěkně si potlachaly. Bylo jich 8 kousků.
2. a 3. ledna 2004 jsme bobovali, sáňkovali, koukali na ledňáčka nad Metují, toulali na běžkách kolem Velkého Poříčí. Díky zavřené hospodě U Lotranda v Odolově jsme po kolena v prachovém sněhu spluli (či se skutáleli, Mišák ponorkovým stylem) do hospůdky v Chlívcích, zima jedna kýčovitá... a jako krásná tečka za naším pobytem v Poříčí ještě koncert pro saxofon a dva klarinety. Děkujeme Jitko, Mirku, Aničko, Martine a Míro. Těšíme se na revanš v Praze!
A ještě jeden pěkný odkaz: pro Odolov jsem našel výsledek průzkumu, kterému se ve Sluneční zátoce říká SAPRSEZPR. A protože svět je malý, tak ve zmíněné věznici dělá maminka Evy červenokostelecké :-).

Když jsem hledal něco o Chlívcích, narazil jsem tenhle web sudetských němců z Broumovska (Braunau)
A na Nový rok po ránu jsme odklapali vláčkem z Hronova do Adršpachu. Zachumelené skály a stromy, klouzající žebříky, zamrzlý vodopád, sněhová fréza v hloubi skal, modrá obloha, česneková polévka v hotelu Skalní město. Judita, Petr a Vojta z Nového Města nad Metují, co jsme je asi dvacet let neviděli - zaplať pánbu pořád stejní. adrspach.jpg (50108 bytes)  Homole cukru
Silvestr byl správný: 5 dospělých a 5 dětí (posílila nás Eva s "Mišákem") pod jednou střechou, bobování, sáňkování, jízda na igelitu, Expres, pár rachejtliček a spát, zítra je taky den. silvestr2004.jpg (47050 bytes)
Čekání na start rachejtle
A z www.mck.cz jsme přeskočili na krkonošské kyselo ve Velkém Poříčí, pod ochranou Zeleného domu. Anička nám přepustila svůj pokojíček, Mates s Mírou zapůjčili autodráhu, Jitka s Mírkem nás obdarovali svým časem. Čekaly na nás 4 dny zimních až Silvestrovských radovánek, které se pod vlivem krásného počasí protáhly na dnů 6 (a plánované společné radovánky pražské jsme odložili). anicka.jpg (35617 bytes)
Létající Anička
29. prosince jste nás mohli zahlédnout v Červeném Kostelci u "Ryšáků". Děkujeme nastokrát za výborné řízky naruby a krásné odpoledne.
Na Štěpána jsme zavítali k babičce a dědovi na "druhou nadílku" ve společnosti Míly, Petra, Páji a Martina.
Pro ty, na které se nedostal náš letošní kalendář: můžete si ho prohlednout na tomto webu. A kdyby se vám nelíbil, můžete si stáhnout kalendář pana Anderleho 2004_00.jpg (74501 bytes)
PF 2004

Naposledy aktualizováno 01-XI-2005.    WEBovský počítadlo:    Klidně mi napište.